Timočka krajina bi od 1. januara trebalo da ostane bez železničkog putničkog saobračaja, piše današnji Timok.
Iako od zvaničnika niko nije hteo ovo da potvrdi, uz obrazloženje da su dobili naredbu iz centrale da ne smeju da komuniciraju sa medijima, već skoro svi zaposleni u Srbija vozu su sasvim sigurni da je izvesno da će do kraja godine odložiti svoju železničku opremu.
Ujdurma je nastala minulog vikenda zbog šematskog prikaza obaveze javnog prevoza za 2016. godinu, a koji je objavljen na sajtu sindikata izvršnih službi. Prema toj mapi putnički železnički saobraćaj više ne postoji u Timočkoj krajini, a na udaru su i Kosovo, lučanska i banatska oblast.
Zaposlenih na železničkim poslovima u Zaječaru ima oko 800, i to je svega 40% od ukuponog broja zaposlenih pre dvadesetak godina kada je ih je bilo oko 3000. Gašenjem putničkog saobraćaja, bez posla bi moglo da ostane oko 500 radnika, a ovaj čin bi doveo do toga da se više nikada ne pokrenu putnički vozovi u ovom kraju.
Iako železnički saobraćaj nije najomiljeniji izbor među putnicima, železnica u Timočkoj krajini, nije ni manje, ni više produktivnija od ostalih u Srbiji, te čudi ovakav izbor onih koji su se drznuli na ovaj rez, piše list Timok.
Zaječarci su, uglavnom, ogorčeni ovakvom odlukom koju smatraju velikim poniženjem i za Zaječar, i za celu Timočku krajinu koja ima dugu železničku tradiciju u Srbiji.
Davne 1890.godine Narodna skupština Srbije odobrila je sredstva za trasiranje pruge,kao dela buduće Jadranske ili Transbalkanske železnice.Plan se zasnivao na zajednickom projektu Rusije i Srbije o izgradnji zeleznice koja bi preko Rumunije povezivala dve zemlje i otvorila vezu Crno more-Jadransko more (preko Kosova).Trasa pruge je ubrzo zavrsena ali se cekalo na izgradnju jer nisu dobijeni povoljni krediti.
Na vest da Turska planira da gradi prugu Priština-Skadar,kao svojdeo Transbalkanske zeleznice,vlada Srbije je odlucila da sto pre izgradi planiranu „Timočku železnicu“-Prahovo-Niš-Kuršumlija i veže za turski deo prema Jadraskom moru.
Izgradnja deonice od Prahova počela je 1907.god i do 1912.god spojena do Vražogrnca.
Pruga Prahovo -Zaječar puštena je u javni saobraćaj 14.juna 1914.god,a pruga od Zaječara do Knjaževca predata je u saobraćaj 28.januara 1915.godine.
Izuzetno tezak teren,a zatim i rat 1914-1918 godine usporili su zavrsetak cele trase do Niša.Tako da je tek 15.decembra cela pruga Niš-Prahovo pristanište puštena usaobraćaj.
Izvor: radiomagnum.rs