Do kraja februara preduzeća imaju rok da predaju finansijske izveštaje. Predaja obračuna samo elektronski.
Od ovog februara sve firme i preduzetnici, koje slovo zakona obavezuje da predaju svoje finansijske izveštaje Agenciji za privredne registre, to moraju da učine isključivo u elektronskom obliku, prethodno potpisane kvalifikovanim elektronskim potpisom direktora.
– Obveznici koji predaju finansijske izveštaje moraju da imaju ispunjena tri uslova: trajnu internet-konekciju, osrednji računar i kvalifikovani elektronski potpis zakonskog zastupnika – ukazala je juče Ružica Stamenković, registrator Registra finansijskih izveštaja u APR.
Više od 150.000 preduzeća i preduzetnika koji nisu „paušalci“ imaju obavezu da do kraja februara predaju Agenciji za privredne registre svoje finansijske izveštaje za potrebe države. Reč je o bilansu stanja, bilansu uspeha i statističkom izveštaju.
– Do sada je preko posebnog informacionog sistema APR primljeno više od 13.000 izveštaja, a za nešto više od 46.000 izveštaja se unose podaci i dokumenta u sistem. Tek kad zakonski zastupnik stavi elektronski potpis na uneti izveštaj i priloženu dokumentaciju, smatraće se da je izveštaj dostavljen u skladu sa zakonom. Izveštaje dostavljene u papiru APR neće obrađivati – istakla je Stamenkovićeva.
Takođe, obveznici koji tokom prošle godine nisu imali ni dinar prometa, nemaju imovine, niti obaveze, moraju APR-u u narednih deset dana da dostave tzv. Izjavu o neaktivnosti, što će ih osloboditi obaveze podnošenja redovnih finansijskih izveštaja, za šta je rok 30. jun.
E – POTPIS
KVALIFIKOVANE elektronske potpise u Srbiji izdaje pet sertifikacionih tela.
To su : JP Pošta Srbije, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Privredna komora Srbije, „Halkom“ Beograd i „E-smart“ Beograd.
(Večernje novosti)
Jedan odgovor
Kako da opravim e potpis?