Vozači u Srbiji su među najrevnosnijim puniocima budžeta.
Svaki litar goriva opterećen je sa najmanje 40% državnih zahvatanja, putarine su nedavno poskupele za 10%, u pripremi je i novi Zakon o bezbednosti saobraćaja (ZOBS) sa novim, većim kaznama, pišu Večernje novosti u današnjem štampanom izdanju.
Novi namet čeka većinu vozača već naredne godine, a tiče se zamene tablica koje su po sadašnjem ZOBS, koji je stupio na snagu krajem 2009. Zakon je predvideo da je rok važenja tablica sedam godina i da će početkom 2018. oni vozači koji ih koriste sedam godina morati da ih promene.
U velikom broju zemalja Evrope tablice se menjaju samo kada se oštete, ali naš zakonodavac kaže da je ta sedmogodišnja garancija u stvari garancija koju proizvođač tablica – Zavod za izradu novčanica Srbije – daje na tablice, odnosno da je to period koji garantuje proizvođač folije. Naime, veoma je bitno da folija bude neoštećena, čitljiva i jasno vidljiva, ne samo oku policajca već i radarskim sistemima i kamerama.
Zamena tablica košta po putničkom vozilu 2.190 dinara, a za motocikle je 1.320 dinara.
Tu nije kraj nameta, jer je uz svaku promenu tablice neophodna promena i saobraćajne dozvole – ona košta 1.314 dinara. Naravno, u kompletu ide i registraciona nalepnica – još 440 dinara. Ukupno, bez osiguranja i ostalih poreza koji i dalje zavise od kubikaže vozila, 3.944 dinara.
U Srbiji se, prema poslednjim objavljenim podacima, vozi 1.965.000 automobila, pa dolazimo do jasne računice da će vozači srbije „iskeširati“ od početka 2018. godine više od 7,5 milijardi dinara ili oko 62,55 miliona evra.
Vozači s pravom smatraju da je ovo još jedan nepotreban namet, baš kao i registracija vozila na osnovu kubikaže, a na još većim su mukama vozači koji za pogon svojih automobila koriste TNG (auto plin). Naime, po važeće Zakonu o bezbednosti saobraćaja Srbije, tadašnji rok za atestiranje uređaja od sedam godina je smanjen na pet, tako da ove godine veliki broj od oko 350.000 vozila sa ovim uređajima mora na „redovan atest“ koji košta 12.000 dinara.
Pritom je država povećala akcize i poreze na TNG toliko da se više i ne isplati voziti na plin, pa sve veći broj građana izgrađuje TNG uređaje.
Kako je, takođe po aktuelnom ZOBS, propisan i rok trajanja (i za neotvorene) komplete prve pomoći od pet godina, sleduje opet velikom broju vozača i zamena koja košta od 600, pa do 3.500 dinara.
Uz sve ovo, vozače svakodnevno „raduju“ u novi, viši cenovnici na benzinskim pumpama.
(Izvor: B92, Večernje novosti)
Jedan odgovor
Ministar Stefanovic je ponovo demantovao sam sebe!?