Da li će ideja stara više od jedne decenije o povezivanju Sokobanje i autoputa Beograd –Niš konačno biti realizovana, pitaju novinari internet portala “Sokobanja.tv“ .
Direktnim izlaskom na autoput, Sokobanja, ali i ostala turistička mesta u Jugoistočnoj Srbiji, bila bi mnogo bliža turistima.
Skoro svi turisti koji posećuju Sokobanju tokom cele godine kao prvu veliku zamerku ističu loš put, pre svega u delu prolaska kroz Aleksinac. Velika gužva, jednosmerne i pune rupa ulice, sa čestim radovima u ovom gradu, stvaraju ogromne probleme svima koji se upute u Sokobanju. Situacija nije mnogo bolja ni kada se krene dalje ka Sokobanji, jer put nije mnogo bolji ni kroz sledeća dva sela, Kraljevo i Subotinac. Sve ovo oduzima dosta vremena ne samo turistima, već i meštanima Sokobanje koji krenu ka autoputu. Većina stanovnika Sokobanje na putu ka Beogradu koristi prečicu preko sela Rutevac i Ražnja, ali i taj putni pravac služi samo kao alternativa za obilaženje saobraćajnih gužvi u Aleksincu.
Ideja da Sokobanja dobije izlaz na autoput Beograd-Niš postoji više od jedne decenije. Zamisao je da se izgradi deo puta od bivšeg motela Plavi (Mali) cvet do raskrsnice puta Aleksinac-Mozgovo, a da deonica do nadvožnjaka ispred sela Rutevac bude u potpunosti bude proširena i rekonstruisana. Završnica bi bila izgradnja priključka na autoput. Realizacijom ovog projekta razdaljina autoputa i Sokobanje bila bi smanjena za skoro desetak kilometara, ali bi takođe bilo potrebno i mnogo manje vremena svima koji se upute u Sokobanju. Realizacija ovog projekta spajanja Sokobanje i autoputa Beograd-Niš, donela bi mnogo, ne samo Sokobanji, već i ostalim turističkim mestima u Jugoistočnoj Srbiji. Tu je pre svega zimski turistički centar Babin zub na Staroj planini, ali i opština Knjaževac koja u poslednje vreme takođe postaje interesantna turistička destinacija. Ovaj putni pravac bio bi najkraći, pre svega za turiste iz Beograda i Vojvodine, koji bi se uputili ka Babinom zubu.
Prema idejnom rešenju ovaj projekat bi se radio u tri faze. U prvoj fazi bi bila izgrađena deonica u dužini od 1,6 kilometara do raskrsnice puta Mozgovo-Aleksinac na delu poljskog puta gde delimično postoji koridor koji bi omogućio izgradnju nove saobraćajnice, uz minimalnu eksproprijaciju zemljišta. druga faza, u dužini od 4,2 kilometara predviđa rekonstrukciju postojećeg asfaltnog puta , a koja bi se sastojala u proširenju postojećeg puta i izradi kolovozne konstrukcije za težak saobraćaj. U trećoj fazi bi bila izgrađena petlja priključka na autoput, bez nadvožnjaka jer je on već izgrađen.
Nezvanično, kao jedan od razloga zašto ovaj projekat već nije već realizovan je i taj da predstavnici lokalne samouprave u Aleksincu nisu posebno za njega zainteresovani. Navodno, ukoliko bi ovaj putni pravac bio izgrađen Aleksinčani bi izgubili deo prihoda na koji računaju od onih koji prolaze kroz ovaj grad. Međutim, sigurno bi više dobili smanjenjem saobraćajnih gužvi i rasterećenjem saobraćaja, pre svega u centru grada. Sokobanja, Knjaževac i Stara Planina mnogo bi više dobili ukoliko bi turisti bili u prilici da za što kraće vreme dođu do ovih turističkih centara.
Upravo zbog toga zamenik predsednika opština Sokobanja, Boban Ilić, uputio je inicijativu Opštinskom veću opštine Aleksinac da ponovo razmotre mogućnost pokretanja ovog projekta kako bi do njegove realizacije što pre i došlo.
Inače, ideja o izlasku Sokobanje na autoput datira još od 2004. godine kada su je pokrenuli Zoran Maslovarić, predsednik OO Nove Srbije u Sokobanji i Mihajlo Stojanović, tadašnji predsednik SO Sokobanja. Iako je postojala dobra volja i u nadležnim republičkim ministarstvima, pre svega onim koje su bile pod ingerencijom Velimira Ilića, a takođe su bila obezbeđena i određena novčana sredstva, nakon lokalnih izbora 2004. godine niko se nije ozbiljnije zainteresovao za realizaciju ovog projekta koji bi mnogo značio celokupnoj privredi Jugoistočne Srbije.
Da li će konačno do njegove realizacije i doći,ostaje da se vidi, ali izgleda da sve najviše zavisi od dogovora i inicijative lokalnih rukovodstava opština Sokobanja i Aleksinac uz, nadamo se, podršku i opštine Knjaževac.