Poslovni portal „eKapija“ dodelio priznanja „Aurea 2014“ Beograd, 26. mart 2014. – Kompanija „Desing“ dobitnik je nagrade za investiciju godine „Aurea 2014“, koju poslovni portal „eKapija“ dodeljuje šestu godinu za redom. Beogradsko preduzeće, koje se bavi proizvodnjom voćnih preparacija, pokrenulo je krajem 2013. godine u svom pogonu u Knjaževcu industrijsku proizvodnju polukandirane višnje po inovativnoj tehnologiji, koja smanjuje koncentraciju šećera do 20%, istovremeno zadržavajući senzorna svojstva proizvoda. Uz razvoj same tehnologije, „Desing“ je razvio i tehnološku opremu i osnovao svoj Inovacioni centar u kome će raditi na daljem unapređenju proizvodnih procesa.
Glavnu nagradu pobedniku je uručio direktor Privredne komore Srbije Željko Sertić, a dodeli priznanja u beogradskom „Aeroklubu“ prisustvovali su mnogobrojni predstavnici diplomatskog kora, poslovne zajednice i medija.
Danka Kolarević, zamenica direktora kompanije „Desing“, koja je u ime kompanije primila nagradu, istakla je da su u „Desing“-u imali vere da svoju proizvodnju mogu da uobliče u prepoznatljiv srpski proizvod i postanu pouzdan partner glavnim multinacionalnim kompanijama u prehrambenoj industriji.
– Srbija je šesta zemlja u svetu po proizvodnji višnje, a mi želimo da budemo prvi u saznanjima o tome kako od nje napraviti kvalitetne proizvode za industriju sladoleda, pekarsku i konditorsku industriju. Stalnim ulaganjem u proizvodni pogon u Knjaževcu i zapošljavanjem mladih podstakli smo razvoj lokalne zajednice i nakon 22 godine rada osnovali svoj Inovacioni centar. Ovo priznanje je dokaz da smo još mladi i radoznali, ali i dovoljno zreli za uspešan početak velikog posla. Sa „Aureom“ će biti mnogo lakše da tržištu približimo rezultate naših istraživanja – rekla je Kolarević.
Osim glavne nagrade, „eKapija“ je dodelila i dva specijalna priznanja – za inovativnost i društvenu korisnost. Čast da dobije priznanje za inovativnost imala je kompanija „Eko Fungi“ za projekat proizvodnje jestivih gljiva na bazi celuloznih ostataka, dok je priznanje za društvenu korisnost pripalo kompaniji „Alwag“ za fabriku za reciklažu PET ambalaže u Novoj Gajdobri.
Direktor „eKapije“ Zdravko Lončar istakao je da je ideja nagrade „Aurea“ da se promovišu projekti dobri za održivi razvoj Srbije.
– Pravo je zadovoljstvo videti da je ovogodišnji pobednik domaća firma koja investira u poljoprivredu, koja je otvorila inovativni centar u ruralnom delu Srbije, koja razvija saradnju sa Poljoprivrednim fakultetom, prerađuje domaće voće i izvozi finalni proizvod. Još veće zadovoljstvo je videti da su svi finalisti nagrade firme koje nas vode u svetliju budućnost i koje predstavljaju primere dobre poslovne prakse u Srbiji na koje bi svi trebalo da se ugledaju.
Strateški partner „eKapije“ na projektu “ Aurea 2014″ je osiguravajuća kuća „Coface“. Đorđe Živanović, direktor kompanije „Coface Srbija“, naveo je da „Coface Grupa“ doprinosi uspehu i rastu 35.000 kompanija širom sveta i da učešćem u ovom projektu žele da podstaknu svest naše privrede i stimulišu razvoj poslovnog ambijenta.
– Izuzetno mi je drago da u ovim teškim uslovima poslovanja sa kojima se suočava naša privreda imamo ovako dobre projekte koji su ušli u finalni deo izbora za nagradu „Aurea 2014“. „Coface“ u Srbiji aktivno učestvuje u direktnoj promociji srpske privrede. Kao strateški partneri ove nagrade želimo još jednom da pošaljemo snažnu poruku i ohrabrimo kompanije da nastave da razvijaju nove ideje, originalnost i kvalitetne projekte koji će imati opšti doprinos celokupnom privrednom ambijentu Srbije.
Osim nagrađenih investicija u finale ovogodišnjeg izbora za investiciju godine „Aurea“ plasiralo se još pet projekata: „Kuerk“ – Izrada proizvoda od reciklirane gume, Eco hostel „Republik“ Užice, „Henkel“ – Novi pogon za proizvode iz „Bref“ kućne hemije, HCP – Prodajni terminal Symphony POS i „Elnos BL“ – Fabrika kompaktnih montažno-betonskih SF6 trafostanica „Biosco CS“.
O dobitniku glavne nagrade „Aurea 2014“ i nosiocima specijalnih priznanja odlučivao je petočlani žiri, a svoj glas dali su i čitaoci portala ekapija.com i aurea.rs. Uslov za učešće na konkursu bio je da su projekti realizovani tokom prethodne kalendarske godine i da ispunjavaju tri kriterijuma: inovativnost, društvena korisnost i finansijski potencijal.
O dobitniku nagrade „Aurea 2014“
Uvažavajući dokaze o nutritivnim vrednostima višnje i potrebama prehrambene industrije za proizvodnjom voćnih preparacija na bazi ovog voća, „Desing“ je krajem 2013. godine pokrenuo industrijsku proizvodnju polukandirane višnje. Nova, inovativna tehnologija smanjuje koncentraciju šećera do 20%, istovremeno zadržavajući senzorna svojstva proizvoda, a novi proizvod kompanije našao je svoju primenu u industriji sladoleda, u konditorskoj industriji i sektoru HoReCa.
U prvom ciklusu proizvedeno je 3t polukandirane višnje, a za 2014. godinu planirana je proizvodnja od oko 25 tona. Osvajanjem tehnologije i saradnjom sa naučnim i stručnim institucijama, „Desing“ je osnovao i svoj Inovacioni centar koji se sastoji iz pilot postrojenja, istraživačko-razvojnog centra i savremene laboratorije, u kome će se, osim tehnoloških istraživanja i razvoja procesa proizvodnje, vršiti i tranfer znanja i unapređenje veština i znanja zaposlenih.
Kompanija „Desing“ posluje od 1992. godine, izvozno je orjentisana i jedan je od tri odobrena dobavljača za „McDonald’s“ u Evropi. Osim toga kupci proizvoda iz pogona „Desing“-a u Knjaževcu su i „NESTLE Ice Cream“, „Puratos“, „BakeMark“, „Knjaz Miloš“, „Pionir“, „Swisslion“, „Medela“, „Bambi“, „Frikom“, „Costa Coffee“, „Roggenart“, „Ice Cream Factory“.
„eKapija“ je vodeći poslovni portal u Srbiji i Bosni i Hercegovini koji pruža informacije o aktuelnim privrednim i ekonomskim dešavanjima u regionu jugoistočne Evrope. Osim pregleda najnovijih vesti i izveštaja iz zemlje i regiona, „eKapija“ obezbeđuje i ekonomske analize, izveštaje sa berze, najave novih investicija, pregled najnovijih tendera i pobednika tendera, kao i sveobuhvatnu bazu, koja sada sadrži više od 130.000 privrednih i pravnih subjekata.
(Beta)