Opštine i gradovi u Srbiji prosečno iz svojih budžeta izdvajaju 0,5 odsto sredstava za lokalne medije, a za njihov opstanak, poručili su učesnici skupa „Finansiranje lokalnih medija-iskustva i nova praksa“, neophodno je bar dva odsto. Državni sekretar Ministarstva kulture i informisanja Saša Mirković podsetio je da sutra stupa na snagu Pravilnik o sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja.
On je dodao da je pravilnik radilo Ministarstvo kulture i informisanja uz pomoć eksperta angažovanih od strane Delegacije EU u Beogradu.
Mirković je podsetio i da sledeća godina nosi novine na „medijskom nebu Srbije“, te da se do 1. jula 2015. očekuje povlačenje države iz suvlasničkog odnosa iz medija, a da 17. juna treba da se okonča proces digitalizacije.
Vrhovni državni revizor Državne revizorske institucije zadužen za budžete lokalnih vlasti Duško Pejović rekao je da je ta institucija izvršila reviziju 27 lokalnih jedinica, ali da konačni izveštaji još nisu gotovi.
„Ne mogu konkretno da govorim o konačnim informacijama jer je zagarantovana tajnost dok ne bude gotov konačan izveštaj“, rekao je on i dodao da se lokalni mediji finansiraju iz subvencija, direktnim ugovaranjem, putem javnih nabavki ili konkursa.
Među nepravilnostima koje revizor najčešće otkriva su te se ne sprovodi postupak javne nabavke iako je treba da bude sproveden, ili da se u ugovoru koji se zaključuje ne navodi ugovoreni rok ili vrednost ugovora…
Lokalni mediji se ne mogu sami održati, kazao je odgovorni urednik nedeljnika Vreme Filip Švarm.
„Nije dobro ako lokalni mediji služe samo aktuelnim vlastima i tome kako bi se ta vlast održavala. Međutim, nije uvek tako, postoje mediji koji dobro rade, ali zato imaju probleme“, rekao je Švarm i dodao da će bez odgovornog konkursnog pomaganja budućnost lokalnih medija biti dovedena u pitanje.
Bez lokalnih medija, dodao je, građani ne mogu da artikulišu svoje probleme, te da će „demokratija na lokalu biti ugrožena“, istakavši da je neophodno više izdvajati iz lokalnih budžeta za medije.
(Uns)