Agencija za privredne registre Republike Srbije saopštila je da je korisnicima od danas omogućen rad u aplikaciji za sastavljanje i dostavljanje finansijskih izveštaja za 2023. godinu, kojoj se pristupa putem internet stranice Agencije, odnosno putem njenog posebnog informacionog sistema (PIS APR).
![Dostupna aplikacija za finansijske izveštaje za 2023. godinu 1 APR Srbija](http://knjazevacke.rs/wp-content/uploads/2021/04/apr-srbija.jpg)
Na toj internet stranici su ažurirane informacije za sve vrste zahteva koji se mogu dostaviti u PIS FI sistemu za dostavljanje finansijskih izveštaja, kao i dokumentacija koja je propisana za svaku vrstu zahteva, pojedinačna korisnička uputstva u vezi sa Evidencijom obveznika, dostavljanjem izjave o neaktivnosti, redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja i drugih vrsta finansijskih izveštaja i pripadajuće dokumentacije i načinom njihove zamene, kao i sa dostavljanjem posebnih zahteva obveznika.
Osim toga, objavljeno je tehničko uputstvo za korišćenje aplikacije za sastavljanje i dostavljanje finansijskih izveštaja, odnosno dokumentacije, uputstvo za potpisivanje zahteva kvalifikovanim elektronskim potpisom ili sertifikatom u klaudu i instrukcije za plaćanje naknade za javno objavljivanje finansijskih izveštaja.
Takođe, na sajtu su objavljene i informacije u vezi sa zakonskim rokovima za dostavljanje izveštaja, naknade za obradu i objavljivanje izveštaja, obima finansijskog izveštaja i pravila njihove računsko-logičke kontrole, načina razvrstavanja pravnih lica i preduzetnika, odnosno ekonomskih celina, primene računovodstvene regulative i načina utvrđivanja obaveze revizije i dostavljanja propisane dokumentacije.
Agencija je pustila u rad i eksterni portal „Ažuriranje evidencije obveznika”, u okviru PIS Agencije, putem kojeg obveznici dostavljanja finansijskih izveštaja mogu da dostave reklamacije ukoliko podaci u toj evidenciji nisu ažurni.
Putem tog portala se, na gotovo istovetan način, vrši i prijava/odjava preduzetnika koji vode dvojno knjigovodstvo i čiji se podaci vode u registrima i evidencijama Agencije, ili kojima raspolaže Agencija.
Pre sastavljanja i dostavljanja zahteva, obveznici treba da provere ažurnost podataka u evidenciji obveznika, a preduzetnici, koji su u 2023. godini počeli da vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva treba da se prijave u tu evidenciju.