Kupovina polovnog automobila često se može porediti sa kupovinom mačke u džaku, pa je glavni savet da pazite da ne biste postali vlasnik vozila koje je više za otpad nego za drum.
1. Koliko ste spremni da potrošite
Tu je i novac za prateće troškove poput servisa, zamene guma i za razne sitne popravke, na koji može otići i do 1.000 evra.
– U većini slučajeva neophodan je tzv. veliki servis, koji može da košta od 100 do 600 evra. Pozovite neki servis i proverite okvirnu cenu za taj model vozila – objašnjava Marko Bulatović sa sajta mojauto.rs, vodećeg za auto-oglase.
2. Proverite troškove registracije
Za veće i ekskluzivnije polovnjake registracija može da košta i više od 1.000 evra.
3. Oprezno ako je mala kilometraža!
Kada pronađete nekoliko odgovarajućih vozila, probajte da sakupite što više informacija o njima, kao što su godište proizvodnje i pređena kilometraža. Starije vozilo, a mala kilometraža mogu da znače da je uglavnom voženo po gradu, pa je i više habano ili da je kilometraža vraćena. Nemojte verovati da ste vi srećnik koji je našao fenomenalno polovno vozilo koje je malo voženo i ne košta mnogo. Takva vozila treba pregledati u servisu – upozorava Bulatović.
4. Povedite majstora!
– Najbolje je povesti majstora. Platite ga. Može vam uštedeti mnogo novca i nervoze – preporučuje Bulatović.
5. Kako je vozilo održavano
Prednost je, naravno, ukoliko vozilo ima urednu servisnu knjižicu. I uputstvo za upotrebu, rezervni ključ, dizalica, alat, rezervni točak… Sve to pokazuje kako se prethodni vlasnik odnosio prema automobilu.
6. Kupovina samo pri dnevnom svetlu
Vozilo treba pregledati pri dnevnom svetlu. Obratiti pažnju i na unutrašnjost i na spoljašnjost.
Tražite ogrebotine, detaljno pregledajte svako staklo da nema neko naprsnuće, proverite gume, pogledajte ispod vozila da li ima vidljivih oštećenja.
7. Proverite stanje motora
Da li nešto curi ili kaplje sa donje strane, da li nešto curi iz motora… Sve to može da bude osnov za smanjenje cene ukoliko se nakon savetovanja sa majstorom ipak odlučite za taj automobil – dodaje Bulatović.
8. Probna vožnja
Nakon svega, neophodno je proveriti automobil i probnom vožnjom.
9. Pazite na podatke u ugovoru
Ugovor o kupoprodaji automobila mora da bude overen u sudu ili kod notara. Cena varira od 2.000 dinara do preko 12.000. U ugovoru podaci o vlasniku vozila moraju biti identični sa podacima iz lične karte i saobraćajne dozvole. Na ugovor o kupoprodaji neophodno je platiti i porez u visini od 2,5 odsto procenjene vrednosti vozila po postojećem katalogu AMSS.
10. Polovnjak može i na kredit
Na sajtu mojauto.rs u ponudi su dva kredita – jedan beskamatni i jedan bez učešća. Oba kredita moguće je uzeti do sume od 25.000 evra, s tim što je za vozila proizvedena od 2002. do 2007. godine taj iznos 4.000 evra. Većina banaka odobrava kredite za polovnjake uz ograničenje sume do 8.000 evra, ili da vozila ne budu starija od pet godina u trenutku odobravanja kredita, odnosno sedam godina u trenutku otplate poslednje rate.
Izvor: Blic