KRIZA: Dnevno trošimo 365 dinara

Broj pregleda

Prosečan račun u prodavnicama za samo tri godine pao je sa 500 na 365 dinara, kupovine su sve ređe, sve češće plaćamo čekovima.

586387_1213_lb

I još svaki treći proizvod kupujemo na akcijama koje podrazumevaju popust.

– Evro je za to vreme dosta ojačao, pa je realan pad računa još veći, to jest količina kupljene robe još je manja – objašnjavaju za “Blic“ u velikom trgovinskom lancu.

Prosečan građanin gotovo polovinu mesečnih primanja izdvaja na hranu. Za potrošačku korpu potrebno mu je više od jedne i po zarade, a u dnevnoj korpi već su godinama isti proizvodi – hleb, mleko, neki od jeftinijih suhomesnatih proizvoda, jogurt i cigarete.

– Građani sve češće odlučuju da kupe proizvode trgovačkih robnih marki umesto poznatih brendova, jer su i do 30 odsto jeftiniji – kažu veliki trgovci.

Dve trećine kupaca velike nabavke obavlja jednom mesečno, dok su ranije to činili bar dva puta mesečno.

– U svim aspektima radi se na smanjenju troškova, od dolaska u prodavnicu automobilom do krajnjeg računa u njoj – kaže ekonomista Aleksandar Stevanović, konsultant mreže za poslovnu podršku.

Povratak šampona od breze
Iako smo doskora jedva čekali da na naše tržište dođu šamponi poznatih marki, usled besparice sve se više okrećemo klasicima od kojih smo bežali. Podaci trgovinskih lanaca pokazuju da je u poslednje vreme najviše skočila prodaja šampona manje poznatih domaćih marki sa mirisom breze, koprive i kamilice. Za razliku od šampiona zvučnih kompanija, nazivi ovih preparata su nepoznati, a cena litra tog šampona i tri puta je niža od 250 mililitara markiranog. Litarsko pakovanje šampona od breze može da se nađe i za 75 dinara, dok je prosečna cena poznatih šampona bar 250 dinara.

– Građani najčešće po sniženoj ceni pazare meso, koje mimo sniženja malo ko i pogleda, voće i povrće, ulje, brašno, suhomesnate proizvode. Na akcijskim sniženjima ostvari se i do 30 odsto ukupnog prometa – objašnjavaju trgovci.Čak i kada kupac ode u veliku mesečnu nabavku, kupuje proizvode na akcijama.

Sve više ljudi traži drugu, lošiju i jeftiniju klasu voća, povrća i mesa.

– Koliko je pao standard pokazuje i to što se na TV sve više reklamiraju akcije u prodavnicama – objašnjava sociolog Dragan Đoković.

Info: Blic

Povezano

Mali: Počela isplata po 10.000 dinara za prosvetare, prva mama dobila pomoć za kupovinu stana

DANAS LEŽU NOVE DRŽAVNE PARE U IZNOSU OD 30.900 DINARA

Konkurs za pčelarstvo, mehanizaciju, navodnjavanje

Poboljšan kreditni rejting Srbije

Prosečna neto zarada u Srbiji u oktobru 44.124 dinara

Danas se obeležava Dan štednje

VESTI IZ KATEGORIJE

FK Timočanin prolazi najteži period od osnivanja, evo šta je Miloš Stojanović Popaj izjavio za Sport klub

OFK Knjaz pretrpeo težak poraz u Zaječaru

Plate i penzije redovne, već se razmišlja da se povećaju

Mali sajam sporta u Knjaževcu

Timočaninu oduzeta pet bodova, a danas poražen u Popovcu

Novi ciklus nagradne igre „Uzmi račun i pobedi“ počinje 11. maja

Jedan odgovor

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Radio Bubamara Live

Najnovije na portalu

FK Timočanin prolazi najteži period od osnivanja, evo šta je Miloš Stojanović Popaj izjavio za Sport klub

OFK Knjaz pretrpeo težak poraz u Zaječaru

Plate i penzije redovne, već se razmišlja da se povećaju

Mali sajam sporta u Knjaževcu

Timočaninu oduzeta pet bodova, a danas poražen u Popovcu

Novi ciklus nagradne igre „Uzmi račun i pobedi“ počinje 11. maja