Broj pregleda

Od Nove godine uvoz polovnjaka sa ,,evro 4″ motorom

Vlada Srbije pripremila je uredbu po kojoj će od Nove godine biti moguće uvesti nove automobile samo ako ispunjavaju standard „evro 6“, odnosno „evro 4“ za polovne automobile.

euro4

Te mere bi se sprovodile od septembra, ali uz prelazni period od nekoliko meseci za uvoz novih vozila.

Stručnjaci podsećaju da se o zaoštaravanju standarda za uvoz polovnih vozila dugo raspravalja jer su svi svesni da bi to poskupelo nabavku polovnih automobila u Srbiji u proseku za 500 do 600 evra. To bi u potpunosti zaustavilo već postojeću slabu prodaju.

 – Ne znam šta ćemo time postići kada sada kupca nemamo. Na gubitku će biti i država jer su takse iste, a ako kupaca nema, nema ni takse – ističe prodavac Radovan Radović iz Omoljice.

Računica kaže ako se primeni nova uredba od jeseni bi bilo nemoguće da se u Srbiju uvezu vozila starija od 10 godina. Naime, „evro 4“ standard je u zemljama Evropske unije na snagu stupio 2005, ali je postao obavezujući tek od 1. januara 2006. godine. Na placevima je skoro 30.000 neprodatih vozila a kupci kažu da su nekvalitetna i da njima trguju nakupci. Kupuju se uglavnom automobili sa cenom do 2.000 evra. Kupce niko ne pita za automobile, svi dolaze ovde da ubiju vreme, jer kako kažu, auto im treba ali se nema para.

U Vladi razmišljaju i da konačno isprave nepravdu po kojoj se registracija vozila plaća prema zapremini, a ne prema snazi motora, jer sve više proizvođača automobila razvija motore male kubikaže i velike snage. Dešava se da onaj ko vozi nov automobil manje plaća registraciju od vlasnika automobila starog 10 godina. Nekada automobili velike kubikaže, stari do 10 godina, vrede manje od njihove registracije a to je paradoks koji ih vodi diretkno na auto-opad.

Opala i prodaja novih automobila

Prodaja novih automobila u Srbiji je pokazala da se krizi na našem tržištu vozila ne nazire kraj. Prema izveštaju Srpske asocijacije uvoznika, nove automobile i delove za nove automobile u Srbiji, u sedmom mesecu ove godine, pazarila su 1.772 kupca. To je manje za 379 vozila od junske prodaje, pa čak i slabije od prošlogodišnjeg, do tada „najcrnjeg“, jula u poslednjih desetak godina kada je prodato 1.789 automobila.

Kolika je razmera prodajnog kolapsa, pokazuje i podatak da je 2008. godine, koja se računa kao poslednja pre početka propasti tržišta vozila u našoj zemlji (tada je izbila i globalna kriza), u julu, prodato 5.405 automobila.

 – Pad je zaista ogroman, kriza traje, ali kada se zna da je oko 10 do 15 odsto vozila od svh prodatih takozvani reeksport, onda je jasno da smo dotakli dno – kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila dr Milan Vukasović.

Srpska asocijacija uvoznika je do sada više puta ukazivala nadležnima na sve muke koje su ih pritisle. Nudili su i rešenja koja idu od omogućavanja kupovine vozila po sistemu „staro za novo“, gde bi se plaćao porez samo na razliku između cena dva vozila, do drugačijeg načina oporezovanja i osiguranja vozila kako bi se na primer izbeglo oporezivanje „luksuznih“ vozila starih 20 i više godina, ili bar smanjili drastično nameti za vozila preko 2.000 kubika.

(Izvor: Alo!)

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Povezano

VESTI IZ KATEGORIJE